tystatanke

2012-04-30
21:57:19

Valborg

När man va i tonåren så var valborg typ vårens höjdpunkt när det gällde fest, det var alltid fest då. Utomhus. Antingen vid "poolen" eller vid Gunnsjön. Vinterjacka på. 3,5 or redo att drickas... Blev nästan alltid bråk, folk hånglade med varann till höger å vänster, folk däckade, spydde, dansade, drack, eldade, polisen kom... osv... osv.. Samma visa varje valborg..
Nu sitter jag här tio år senare. Sambo, förlovad, och mamma till en underbar son. Wow, tiden går så sjukt fort. Känns ju som det var igår vi festade på valborg. 15 år gamla. :o)

Till skillnad från många andra så sitter jag nu hemma ikväll i soffan med en skål med godis och cola i glaset. Har en hängig son som fick feber efter vaccinet idag. Hade planer på att besöka en brasa, men planer kan lätt ändras när man har en bebis i familjen. Men vet ni, det gör inget! Livet ändras mycket när man får barn, och det enbart till det bättre :o)
William sover nu sött och lugnt i sin säng. Jag ska se en stund på bigbrother och sedan sova.

Iom att vi fortfarande inte har någon tv så har jag sett ett avsnitt av den här gamla godingen :




Puss, puss!!
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: