tystatanke

2011-06-29
21:49:44

Klotning

Gick lite tidigare idag från jobbet i hopp om att komma hem tidigare.. tjii fick jag kan man säga...
När jag kom ner till busshållsplatsen så står det säkert 30 pers som ska på samma buss som mig.. den blir full och jag frågar om det kommer fler bussar snart, chauffören säger då att dom avgår va 6:e minut så då väljer jag att vänta istället... det skulle jag inte gjort...

Står där och väntar och buss efter buss åker bara förbi utanför på motorvägen :o( Det är varmt och jävligt och jag vill bara hem.. Tar tillslut en 639 bara för att komma till Söderhall och där byta buss. Väl där har vi en 676 framför oss, så fort dörrarna öppnar sig så springer jag och flera andra för att ta bussen framför.. Det som händer då är att jag möter en person, får väja och tappar balansen så jag klotar rakt ner i asfalten.. Fan va ont det gjorde.
Båda händerna, ena armbågen, knät, höften, och axeln lyckas jag skrapa upp.. Så där ligger jag, bussarna åker utan oss och blodet rinner från mina grusiga sår.. fy fan... Det va ingen höjdare direkt. Magen klarar sig perfekt då jag tar emot mig med vänster sida typ.. Men usch och fy va det svider..
Jag reser mig och folk frågar hur det gick.. jotack.. aj aj kan man säga att det gick...Kliver på första bästa buss som kommer.. Och känns som en evighet innan jag väl är hemma...

Har plåstrat om mina stackars sår och har lärt mig att alltid ta en buss så jag byter vid Söderhall, och jag kommer aldrig någonsin mer springa för att hinna med en buss...

Nu. Ska jag sova.

Puss, puss!!
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: