tystatanke

2010-08-31
19:03:00

Dräktigt Marsvin?

Härom dagen när mamma tog upp min nya lilla skönhet ur buren så va det första hon sa, nämen oj, är hon dräktig, jag sa då, ne, det kan hon ju inte vara, men tyckte även jag att det faktiskt kändes så.. Iaf, har tänkt lite på det och jag tog upp henne idag och satt en stund med henne i knät, och ja, hon är nog dräktig, hon har den där klassiska gravid magen på marsvin, tjocka "kulor" på sidorna.. Plus att det rör lite på sig därinne. Hm. Detta är nu ett litet problem kan man säga, för detta marsvin är endast 12 veckor gammal, alltså en liten unge själv, hon är ungefär 2 månader för liten för att kunna klara av en dräktighet. Nu är det inte så mycket att göra, utan det är bara hoppas på att allt går bra och att hon klarar en förlossning och att ungarna klarar sig.
Var ju inte riktigt det här jag tänkte när jag köpte en ny kompis till Snövit kanske.. Och har lite svårt att glädja mig åt det iom att både mamma och ungar rsikerar att gå bort vid förlossningen.. Hm...
Jaja. Håll tummarna. Och försöker gilla läget.

Idag har jag och Elin fikat :o) Mys.

Har nyss käkat och snart blir det tv maraton med , Rena rama rolf - Fångarna på fortet och sedan Time out :o)

Imorrn har jag inte planerat för något alls, så jag är öppen för förslag :o) haha...

Puss, puss!!
Kommentar:
2011-12-02 @ 16:12:44

Nu är det inte så mycket att göra, utan det är bara hoppas på att allt går bra och att hon klarar en förlossning och att ungarna klarar sig

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: